Biografia
Doutorado em gestão (Universidade de Évora), com especialização em marketing, leciona na área de marketing há mais de 25 anos. Mestre em gestão pelo ISEG e licenciado em economia pela Nova SBE (ex- Faculdade Nova de Economia).
Os interesses de investigação estão relacionados com marketing digital, shopper marketing e marketing verde.
As ações de consultoria e de transferência de conhecimento têm estado direcionadas para estratégia de marketing, estratégia de comunicação digital, estudos de mercado e shopper marketing.
Unidades de I&D+iResilience
Predictors and outcomes of individual knowledge on early-stage pandemic: social media, information credibility, public opinion, and behaviour in a large-scale global studyUnidades de I&D+iResilience
Marketing and communications channels for diffusion of electricity smart meters in PortugalUnidades de I&D+iResilience
The Influence of Advertising at the Point-of-Purchase on Shoppers and Brands: An Empirical Study in Convenience StoresUnidades de I&D+iResilience
The influence of customer retention time on slogan recall and recognition: An empirical studyUnidades de I&D+iResilience
The Relevance of Shopper Marketing Touchpoints: An Empirical Study on Wine Choice in RestaurantsUnidades de I&D+iResilience
An Empirical Study on the Impact of Brand Loyalty in Remembering Slogans